تصویر سیاه سفید علی رشیدنهال

نخستین پست من در وبلاگ شخصی!

سلام!

امیدوارم حال همه تو این شرایط کرونا و نبود واکسن به تعداد کافی خوب باشه… خب من از خیلی وقت پیش تصمیم گرفتم بعنوان یک طراح وب برای خودم یک وبسایت شخصی که رزومه‌ام و چیزهایی از این قبیل رو در خودش جای داده رو در دامنه ای به اسم خودم داشته باشم…! (که همگان نگن چرا کوزه‌گر از کوزه شکسته آب میخوره!)

این روی توی پرانتز میگم: (از همون اولشم هم از بلاگفا خوشم نمی‌اومد؛ چون اون اوایل امکاناتاش نصبت به سایر سرویس‌های وبلاگ دهی داخلی مثل پرشین بلاگ، میهن بلاگ، لوکس بلاگ، رزبلاگ و … خیلی کمتر بود!!!) غافل از اینکه قوی ترین دامنه متعلق به بلاگفاست و امروز که این متن رو باهاتون به اشتراک میذارم خیلی هم پیشرفت کرده… ضمن اینکه من در میهن بلاگ و پرشین بلاگ وبلاگ داشتم ولی متاسفانه اونا هم تعطیل شدن و از آن همه برام یک خروجی XML از پست هام مونده که عملاً به هیچ درد هم نمیخوره… (سوخت دادم!)

بنابراین برای این که حس خفنی ایجاد کرده باشم و به تقلید از Matt Mullenweg (بنیانگذار وردپرس) که آدرس دامنه‌اش MA.TT هست؛ سعی کردم به اسم دامنه کول که هم ترکیبی از اسم خانوادگی‌ام باشه و هم قابل ثبت باشه رو پیدا کنم!! بنابراین رفتم سراغ دامنه rashidnah.al!!!

بعله! دامنه .al رو هرکسی هم به این راحتی برای ثبتش در ایران سروبس دهی نمیکنه! خلاصه پس از جستجوهای فراوان موفق به ثبت این دامنه شدم! اما فقط یک سال دوام داشت چراکه چشمتون روز بد نبینه سال بعد که وقت تمدید دامنه سر رسید (سال 1397) دیدم قیمت تمدیدش شده عددی معادل 1.200.000 تومان وجه رایج مملکت! بنابراین از اونجایی که خیلی آدم تیزی بودم دیگه تمدیدش نکردم!

این روی توی پرانتز دیگه دارم میگم: (بعدها… “بازم از اونجایی که خیلی آدم تیزی هستم” به این فکر کردم که نکنه قبلاً هم در زمان ثبت حدود همچنین مبلغی رو پرداخت کردم ولی به دلیل جوزدگی بیش از حدِ پیدا کردن چنین دامنه خفنی متوجه شدت گندکاری نشدم! پس کلاً دیگه خودم رو خیلی درگیر داستان نکردم)

حالا پس از فراز و نشیب های فراوان در وبسایت شخصی علی رشیدنهال در خدمتتون هستم و خواهم ماند… قراره در اینجا چیزهای جالبی که بهشون برخورد میکنم رو باهاتون به اشتراک بگذارم!

مطلب قبلی

دیدگاه خود را بیان کنید