پنل داخلی ثبت‌نام در اینماد

اینماد: فروشنده اجناس بنجل!

دیروز برای راه اندازی فروشگاه آنلاین یک کسب و کار به نام “زیلو” که بصورت موقتی با استفاده از “پلفترم فروشگاه ساز سازیتو” تولید شده به دنبال اتصال درگاه پرداخت آنلاین؛ رفتم تا ابتدا اقدام به دریافت “نماد اعتماد الکترونیک” کنم. (برای دوستانی که نمیدونند، نماد اعتماد الکترونیک “اینماد” اولین قدم اجباری برای دریافت درگاه مستقیم بانکی برای کسب و کارهاست.)

من بشخصه با این ایده که یک جایی باشه و اطلاعات صاحب کسب‌وکار، تلفن، آدرس و … کسب‌وکار رو اعتبارسنجی کنه تا کاربران در هنگام خریدهای ایتنرتی با اطمینان خاطر بیشتری فعالیت کنند؛ موافقم. اما اینماد یک سیستمی ایجاد کرده که فقط آنلاینه ولی هیچ بویی از چابکی نبرده! با تلاش های بسیاری که انجام شده فقط تونستند یک سیستم بروکراسی آنلاین راه‌اندازی کنند…

از همه ایرادات ساختاری و مدیریتی اینماد که بگذریم دیروز با صحنه‌‍ای مواجه شدم که دیگه غیر قابل تحمل بود. اون هم چیزی نبود جز اجبار صاحب کسب‌وکار به ثبت‌نام در یکی از پیام‌رسان‌های داخلی و تسلیم اجباری شناسه اون در پنل اینماد! WTF؟! ?

لیست پیام‌رسان‌های داخلی در اینماد
اجباری بودن فیلدهای اینماد به استفاده از پیام‌رسان داخلی

من با ایجاد فساد به واسطه رانت مشکل دارم!?

  1. اول اینکه چرا اینماد باید صاحب کسب و کار رو مجبور به ساخت حساب کاربری در یک پیام‌رسان بکنه؟!
  2. دوم اینکه چرا صاحب کسب‌وکار مجبوره در پیام‌رسان های داخلی حتماً حساب کاربری بسازه و شناسه رو تسلیم کنه؟!
  3. سوم اینکه هدف از این چنین اجبارهایی چیه؟ بجز راه‌اندازی پیش‌نیازهای طرح منحوس به اصلاح “صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی” که یک کامیون هم اسمش رو نمیکشه؟!

دیدگاه خود را بیان کنید