تبعیض جنسیتی حتی در اجاره دادن خانه

با توجه به پست قبلی در رابطه با تصمیم من برای مستقل زندگی کردن مدت مدیدی است که در پلتفرم‌هایی مثل دیوار و شیپور و کیلید و … به دنبال یک واحد نه چندان اوکازیون برای زندگی هستم. در حین این جستجوها به موارد جالبی برخوردم که جا داره به برخی از اون‌ها اشاره کنم.

اجاره حتی به مجرد!

در برخی آگهی‌ها که در تصاویر هم قابل مشاهده هستند نوشته شده بود اجاره حتی به مجرد! در واقع وجود اون کلمه “حتی” مقداری من رو بعنوان یک مجرد موجه آزار میده…
باید قبول کنیم که شرایط جامعه با آنچه در گذشته بوده به هزار و یک دلیل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … تفاوت کرده و روی آوردن جوانان به زندگی مستقل بدون ازدواج به یک امر بدیهی تبدیل شده. به نظر من نکته قابل توجه اینه که مجرد زندگی کردن، لزوماً به معنی خراب بودن و هرزگی نیست. پس باید این طرز تفکر و ادبیات و برخورد در جامعه با مجردها اصلاح بشه.

دیدگاه شخصی من اینه که دولت‌ها برای بوجود آوردن نیروی کار، سرباز (گوشت زیر توپ) و به طور کلی برای رفع نیازهای خودشون دهک‌های پایین مردم رو وادار به زاد و ولد می‌کنند؛ خواه با شرطی سازی (مثل دادن پول به ازای هر فرزند: مثل یارانه و انواع وام) و خواه با تحریک عقاید مذهبی افراد و …

تصویر آگهی دیوار اجاره خانه حتی به مجرد!

اجاره به خانواده یا “خانم مجرد”!

پیرو آنچه در بالا توضیح دادم کلمه “اجاره به خانواده” تا تغییر نکردن طرز تفکر جامعه درباره زندگی مجردها قابل درکه. اما این تبعیض جنسیتی خانم و آقا در اجاره خانه ابداً برام قابل فهم نیست!
ینی یا تو به مجرد خونه اجاره میدی یا نمیدی!؟ اگر خونه اجاره میدی پس تفاوت توی جنسیت مستاجر چیه؟

در اینجا من اگر خودم رو بعنوان یک مالک خانه متصور بشم فقط سه احتمال برای چنین آگهی به ذهنم می‌رسه:

  1. استفاده ابزاری از جنس زن برای مقاصد شوم توسط مالک خانه
    • این گزینه که کلاً تکلیفش مشخصه و من فکر اون خانمی هستم که با این آگهی گول میخوره و خودشو بدبخت می‌کنه!
  2. خانم‌های مجرد پسر نمیارن خونه و کارای بد بد نمی‌کنند!
    • در رابطه با این گزینه باید عرض کنم که “زهی خیال باطل“. چرا که هر رابطه‌ای دو سر داره. هر پسری که کارای بد بد میکنه اون سر رابطش یه خانم مجرده از همینا که میان خونه شما رو اجاره می‌کنند!
  3. خانم‌ها بهتر از خونم مراقبت می‌کنند و خیالم راحته!
    • در رابطه با گزینه سوم هم میتونم بگم که مالک محترم دخترا کلی میخ میکوبن به در و دیوارهای خونتون که اگه خونه رو به پسر مجرد موجه اجاره بدید ازین خبرها نیست.
تصویر آگهی اجاره خانه به خانواده یا خانم مجرد

دیدگاه خود را بیان کنید